Ar apklausa dėl Girulių miško buvo reikalinga?

Reklama baigsis po sek.

Šiandien suskaičiuoti Klaipėdos miesto savivaldybės internetu vykdytos apklausos rezultatai. Į klausimą „Ar pritariate, kad Melnragės-Girulių miške būtų plečiamas Pauosčio geležinkelio kelynas?“ teigiamai atsakė 143 klaipėdiečiai, o nesutikimą išreiškė absoliuti dauguma- 14594 miestiečiai. Kad klausimas būtų privaloma tvarka svarstomas tarybos posėdyje, pritrūko 5263 balsų, tačiau uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas žadėjo bet kokiu atveju jį įtraukti į darbotvarkę.

Nepaisant mero pažadų, iniciatyvūs klaipėdiečiai jau kreipėsi į prokuratūrą, prašydami išaiškinti, ar apklausa buvo organizuota tinkamai.

Ten yra keletas dalykų, dėl ko ji nebuvo nei teisinga, nei nešališka: jeigu buvo atimta galimybė balsuoti gyvai (tą galima organizuoti taip pat ir nekontaktiniu būdu), meras galėjo priimti tokį sprendimą, kad tas limitas būtų ne 20 000, o galbūt mažesnis. <…> Techniniai trukdžiai taip pat neleido daug kam išreikšti savo nuomonės, nors buvo deklaruojama, kad yra ta platforma balsavimo sutvarkyta. Taip pat išaiškėjo, kad ta sistema yra pažeidžiama labai, nes bet kas galėjo balsuoti, net nebūtinai klaipėdietis, turėdamas kito klaipėdiečio asmens kodą, galėjo jungtis prie balsavimo ir balsuoti už kitą žmogų jam net nežinant. Tai tokios techninio pobūdžio saugumo spragos tą balsavimą verčia laikyti nelabai patikimu, tai kreipėmės į prokuratūrą, kad išaiškintų, ar tokiais metodais organizuotas balsavimas yra teisingas ir nešališkas?,- sakė Klaipėdos bendruomenių asociacijos valdybos pirmininkas ir Girulių bendruomenės tarybos narys Gintaras Ramašauskas.

Jo teigimu, tokių veiksmų imtasi, kad būtų sukurtas precedentas ateityje planuojamų vykdyti apklausų organizavimui ir vertinimui.

Apklausai besibaigiant, šalies geležinkelių tinklą valdanti LTG grupės įmonė „LTG Infra“ išplatino pranešimą, kad plėtros Giruliuose projektas bendrovėje šiuo metu visai nebėra svarstomas. Atnaujinama galimybių studija, atliekamos papildomos analizės kaip planuoti geležinkelių veiklą Klaipėdos mieste. Pranešama, kad yra alternatyvų, kurios tenkintų uosto ekonominius poreikius, miesto gyventojų interesus bei padėtų išsaugoti gamtą.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis patvirtino ne tik žinojęs, bet ir prisidėjęs inicijuojant tokius planų persvarstymus. Jo manymu, šį, rezonanso visuomenėje sulaukusį klausimą, ir derėjo spręsti konstruktyviu, o ne emocionaliu keliu.

Aš iš karto sakiau, kad čia yra visiškai politika (apklausų organizavimas- red. past.). Darbai daromi visiškai ne taip. Esminis dalykas- mūsų visą laiką buvo pozicija, kad ieškoti sprendinių, kad iš centrinės stoties būtų maksimaliai iškeltas traukinių eismas, o jis galėtų būti iškeltas tik tokiu atveju, jeigu visas srautas važiuotų nuo Pagėgių į „Draugystės“ stotį. Ne per Kretingą, Girulius, centrinę stotį, Tilžę (per miestą) keliautų į pietinę miesto dalį.<…> Buvo Tarybos pavedimas ir sprendimas, kad ieškoti būdo, tokio iš karto realaus, o ne emocionalaus, kad jungtis būtų dėliojama per „Draugystės“ stotį. <…>Visą laiką buvo tokia pozicija. Geležinkeliai jau seniai tų sprendinių ieškojo, bet smagu, kad pagaliau pasiviešino, kad tą dalyką daro“,- sakė G. Neniškis.

Administracijos direktorius teigė nenorįs komentuoti, kodėl uostamiesčio politikai iki šiol taip akcentavo gyventojų apklausą.

Miesto tarybos narė Nina Puteikienė, inicijavusi gyventojų apklausą, teigė nemananti, kad ji nebuvo reikalinga ir dėkojo pasisakiusiems klaipėdiečiams už neabejingumą.

Gali tiek Geležinkeliai, tiek Neniškis, tiek Grubliauskas sakyti viena, o daryti visiškai priešingus dalykus. Kai matysime pokyčius teritorinio planavimo dokumentuose, tada ir galėsime kalbėti. Kai Lietuvos bendrajame plane nebeliks išorinio uosto Melnragėje, tada ir galėsime kalbėti. Kai bus atitinkami pakeitimai Klaipėdos miesto bendrajame plane, t. y., kai į jį bus įnešta draustinio zona, kuriai dabar kažkodėl priešinamasi ir kai Neniškis atšauks savo pritarimą tebegaliojančiam Vyriausybės nutarimui dėl geležinkelio mazgo perkėlimo į Girulių mišką. <…> Antra vertus, jei nebus perkeltas į Girulius ir plečiamas geležinkelio mazgas, tai vadinasi puiku- ta pati apklausa ir dar prieš tai sukilusi bendruomenė pasiekė savo. Jeigu nieko nebūtų buvę, ar tai būtų pasiekta?“,- retoriškai klausė N. Puteikienė, vertindama kol kas teorinę viltį išsaugoti 50-ties hektarų Melnragės-Girulių miško plotą.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių