Ar Klaipėdos uoste įrengti „Klasco“ sandėliai – pavojingi?

Reklama baigsis po sek.

Grupė parlamentarų kreipėsi į Klaipėdos m. savivaldybę, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, Aplinkos ministeriją ir Aplinkos apsaugos departamentą dėl Klaipėdos uoste įrengtų „Klasco“ sandėlių keliamo potencialaus pavojaus. 2016 m. įrengtus statinius buvo numatyta eksploatuoti dvejus metus, vykstant „Klasco“ sandėlio kapitaliniam remontui, tačiau pasibaigus terminui jie nebuvo nugriauti. Seimo nariai siekia išsiaiškinti, ar laikinos palapinės, ilgainiui tapusios sandėliais, nekelia potencialios grėsmės miesto ir aplinkinių rajonų gyventojams bei atitinka visus priešgaisrinius ir aplinkosauginius reikalavimus.

„Jeigu sandėlyje laikomos potencialiai pavojingos, sprogios medžiagos, tai įmonė turi padaryti viską, kad gyventojai galėtų ramiai miegoti, o atsakingos institucijos griežtai ir principingai kontroliuoti jų laikymą. Iš žiniasklaidoje pasirodžiusios informacijos susidaro įspūdis, kad taip nėra“, – situaciją komentavo kreipimąsi inicijavęs Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Paulius Saudargas.

„Organizuoti ir vykdyti aplinkos apsaugą ir taršos prevenciją Uosto direkciją įpareigoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas, taip pat Uosto direkcijos įstatai ir Uosto direkcijos 2019-2022 metų strateginis veiklos planas, kuriame yra aiškus įsipareigojimas siekti, kad  uosto veikla nedarytų žalos visuomenei. Tai, kad Uosto direkcija iki šiol nepakankamai rūpestingai atliko šias pareigas, pripažino ir kontroliuojančios institucijos, į kurias kreipiausi ne kartą, reaguodama į gyventojų skundus dėl padidėjusios taršos pauostyje“, – sako A. Bilotaitė.

„Klasco“ turi viešai pateikti informaciją apie įrengtas efektyvias tentinių sandėlių priešgaisrines priemones ir sistemas. Tai be galo svarbu, nes labai arti sandėlių yra kiti viešieji objektai. Palapinėse laikomi ir grūdai, kurie taip pat yra degus krovinys – jie kaista ir gali sukelti gaisrą. Ar jose yra gesinimo įranga? Būtina diskutuoti apie visą sandėliavimo saugumą“, – teigia R. Petrauskienė.

Pasak kreipimąsi pasirašiusių Seimo narių, pavojingų medžiagų sandėliavimas strategiškai svarbiose vietose, tokiose kaip šalies uostas, privalo būti vykdomas laikantis aukščiausių saugumo standartų. Ypač atsakingai į tai pažvelgti būtina po visą pasaulį sukrėtusio sprogimo Libane, Beiruto uoste užsiliepsnojus sandėliui, kuriame buvo laikomas didelis kiekis amonio nitrato.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių