Dėl Girulių miško: Seimo rezoliucija ir gyventojų peticija

Reklama baigsis po sek.

Girulių ir Melnragės miškas prieš gerus 200 metų buvo sodintas Klaipėdos pirklių, gyventojų, magistratų lėšomis. Tai senai žinoma rekreacinė poilsio kurortinė zona. Tik po didelių ginčų 1893 metais per mišką pirklių lėšomis buvo nutiestas pirmasis geležinkelio ruožas iki Kretingos miesto. Tąkart žmonių pasipriešinimo taip pat netrūko. Dabar situacija kartojasi.

Šiandien ekonominio naudingumo pagrindu žadama iškirsti kelias dešimtis Girulių miško, nes pasirinkus kitą alternatyvią vietą geležinkelio mazgo rekonstrukcijai, teigiama, krovinių gabenimo kaštai per metus kainuotų daugiau – 406 tonos kuro per metus. Tokiam sprendimui priimti vakar ministrams užteko tik 20 sekundžių.

Paruošta Seimo rezoliucija

Šį rytą į Vyriausybės skubotai priimtą sprendimą sureagavo ir kai kurie LR Seimo nariai. Dėl Girulių miško išsaugojimo savo jėgas suvienijo keturios skirtingos politinės jėgos – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos, Mišrios Seimo narių grupės, Liberalų sąjūdžio frakcijos, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai. Pastarieji surengė spaudos konferenciją „Vyriausybė daro šimtmečio klaidą: šalin pjūklus nuo Girulių miško“.

Jos metu parlamentarai akcentavo, kad geležinkelio mazgo perkėlimas į Klaipėdos miesto plaučiais vadinamą teritoriją Vyriausybėje buvo svarstomas dar 2007 metais. Diskutuota dėl Girulių miško teritorijos buvo uosto plėtros tarybos posėdžiuose, susisiekimo ministerijoje, uosto direkcijoje. Tuo metu svarstymuose aktyviai dalyvavo ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Dėl pastarosios bei pilietiškų gyventojų pasipriešinimo, tuo metu buvo priimtas sprendimas atsisakyti minties šioje dabar priimtoje teritorijoje vystyti geležinkelių transporto mazgą. Buvo prieita prie sutarimo ir sprendimo, kad reikia atlikti galimybių studiją, įvertinti kitas alternatyvias vietas, buvo kalbėta apie Kopūstų kaimą. Bet tuo metu 2008 metais vyko rinkimai, ir šis klausimas buvo pamirštas. Reaguodami į dabartinę situaciją, LR Seimo nariai parengė rezoliuciją.

Ateinantį ketvirtadienį LR Seime svarstymui teikiamas dokumentas, kuriame parlamentarai prašo koreguoti Vyriausybės nutarimą, kurį ministrų kabinetas net neatsižvelgdamas į pateiktus dokumentus priėmė per 20 sekundžių (pabrėžiama, kad kone 15 sekundžių prireikė ne diskusijoms, o ilgo projekto pavadinimo perskaitymui) ir iš jo išbraukti Girulių bei Melnragės miško teritoriją. Taip pat prašoma iš esmės planavimo metu nenumatyti geležinkelio mazgo stoties iškeldinimo į rekreacines teritorijas, o vadovautis ir prioritetu laikyti Kopūstų kaimą, kaip ir numatyta Aplinkos ministerijos pateiktoje valstybės bendrojo plano koncepcijos poveikio aplinkai vertinime (PAV), kurioje parašyta, kad iškeldinimas turi vykti į teritoriją tarp Kopūstų kaimo ir Kretingos miesto.

Gyventojai parengė peticiją

Vyriausybei per mažiau nei minutę pritarus geležinkelio mazgo rekonstrukcijos planui Girulių ir Melnragės miško teritorijoje, gyventojai nedelsdami paskelbė peticiją „Girulių miško iškirtimui NE“.

Joje teigiama, įgyvendinant Vyriausybės projektą, netoli jūros būtų iškirsta mažiausiai 30 hektarų miško ploto.

„Vidury girios atsirastų geležinkelio keliai, būtų kaupiami vagonai, konteineriai iš visų krovos kompanijų, formuojami šaudykliniai traukiniai. Neleiskime, kad tai įvyktų. Todėl iš Susisiekimo ministerijos reikalaujame išbraukti Girulių mišką iš planuojamos teritorijos“, – rašoma vakar išplatintoje peticijoje.

Peticija sulaukė sulaukia nemenko gyventojų palaikymo – per pusantros dienos ją jau pasirašė daugiau nei 7000 gyventojų ir pritariančiųjų skaičius sparčiai auga.

Klaipėdai siūloma Girulių ir Melnragės mišką paskelbti savivaldybės saugomu draustiniu

Vyriausybei skubos tvarka priimant sprendimus dėl Girulių miško naikinimo, parlamentarai Klaipėdos miesto savivaldybei siūlo šią teritoriją paskelbti saugomu draustiniu. Tokiu atveju, tai būtų savivaldybės lygmens saugoma teritorija, kuri ne tik padidintų šios miškingos vietovės vertę, tačiau ir leistų savivaldai aktyviau įsitraukti į vyriausybėje priimamus spendimus dėl planuojamos geležinkelio mazgo rekonstrukcijos. Dabartinėje situacijoje, šis projektas paskelbtas valstybei itin svarbiu. Tai reiškia, kad ateityje Vyriausybė, vystydama šį užmojį, projektinių sprendinių neprivalės atsižvelgti į savivaldybės administracijos poziciją, taip pat šis projektas neprivalės atsispindėti uostamiesčio bendrajame plane.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių