Grubliauskas: krovos kompanijos turi aiškiai ir nedviprasmiškai atsakyti į visuomenei kylančius klausimus

Reklama baigsis po sek.

Šiandien Klaipėdos miesto meras susitiko su Uosto vadovu Algiu Lataku, aptarė problemas susijusias su tarša, pavojinga krova ir polių kalimu. 

Nors didžioji dalis vakar ryte išsiliejusių teršalų jau yra surinkti, liko tik fragmentai pačiame uoste, visuose Klaipėdos paplūdimiuose ir šiandien yra iškelta raudona vėliava, poilsiautojai perspėjami, kad maudytis jūroje nerekomenduojama. Siekiant nustatyti vandens užterštumą, paimti vandens mėginiai. Tyrimų rezultatų tikimasi sulaukti iki penktadienio. Tuo tarpu uostamiesčio aplinkosaugininkai aiškinasi, iš kur naftos produktai pateko į vandenį ir skaičiuoja gamtai padarytą žalą. 

„Šiai minutei dar nėra aiški nei teršalų kilmė, nei tikslus jų kiekis. Tačiau bet kuriuo atveju tai buvo rimtas išbandymas visoms institucijoms. Nors visos struktūros veikė koordinuotai, nesklandumų tam tikrose grandyse būta ir iš to reikia daryti rimtas pamokas. Visų pirma pasigendu gerokai didesnio operatyvumo iš aplinkosauginių institucijų. Vienas iš neatsakytų klausimų – kodėl nebuvo leista naudoti valstybės rezerve uosto privalomai sukauptų detergentų, skirtų teršalų išskaidymui. Tai būtų leidę gerokai operatyviau surinkti teršalus. Tuo skundėsi ir ugniagesiai gelbėtojai, ir uostas.“ – V. Grubliauskas

Vakar vyko ir tam tikra diskusija, kada turi įsijungti kariuomenės pajėgos, kada Priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, kiek ir kokiu atveju gali padėti tarpininkauti savivaldybės specialistai. Dėl pilno suderinamumo dar yra kur tobulėti. 

O raudona vėliava Klaipėdos paplūdimiuose iškelta tam, kad būtų galima įsitikinti, jog vandens kokybė atitinka keliamus reikalavimus, tačiau tyrimų sparta turėtų būti didesnė.

„Tyrimai vežami į Kauną, jiems skiriama kone savaitė – 4-5 dienos. Tai tikrai ne tie terminai, kada ekstremaliais atvejais reikia žinoti realią situaciją. Manau, kad aplinkosauginėje grandyje operatyvumo galėtų ir turėtų būti gerokai daugiau. Ekstremaliose situacijose visos institucijos turi veikti ekstremaliais terminais.“ – V. Grubliauskas

Su Uosto direkcijos vadovu aptarta ir amonio nitrato krova Klaipėdos uoste.  Visuomenei turi būti aiškiai atsakyta į visus klausimus.

Klaipėdos uoste yra 5 bendrovės, kurios krauna šias medžiagas, per metus perkraunama apie pusę mln. tonų. Didžiausia dalis kraunama KLASCO terminale, kur šios trąšos dažniausiai atvežamos geležinkeliais iš „Achemos grupės“. Buvau patikintas uosto vadovo, kad kiekviena bendrovė turi saugos ataskaitas, kurias tikrina 14 institucijų.

Meras paprašė uosto vadovo pasidomėti galimybe, kuri buvo anksčiau, kad visos šios saugumo ataskaitos būtų viešos ir prieinamos miesto bendruomenei. Taip pat buvau užtikrintas, kad kalbos apie ilgalaikį sandėliavimą nėra, tačiau bet kokiu atveju tokia krova yra tam tikras rizikos faktorius, kurį privalo suvaldyti visos kompanijos.

Kartu reikalingas sutelktas tiek Uosto direkcijos, tiek aplinkosaugininkų dėmesys – turi būti stebima, kontroliuojama ir esant reikalui užkardomi bet kokie rizikos faktoriai.

„Taip pat labai svarbu, kad uosto direkcija, o ypatingai krovos kompanijos aiškiai ir nedviprasmiškai visuomenei atsakytų į visus klausimus, kad nekiltų nė menkiausios abejonės. Turi būti pateikta aiškiai suprantama, faktais ir skaičiais grįsta informacija.“ – V. Grubliauskas

Susitikimo metu dar kartą akcentuota ir uoste kalamų polių keliamo triukšmo problematika.

Meras džiaugėsi, kad Uosto direkcija sureagavo tiek į bendruomenės lūkesčius, tiek į jo prašymą dėl statybos darbų, kurie vyko ir tebevyksta uoste.

Susitikimo metu dar kartą paprašyta Uosto vadovo, kad darbus atliekantiems rangovams būtų labai aiškiai įvardijama, jog nepaisant to, kad leidimai darbams yra duoti, griežtas darbų grafiko laikymasis turi būti užtikrintas, kaip ir nuolatinė kontrolė.

Miestiečių gyvenimo kokybė yra pirmasis prioritetas, gerokai aukštesnis negu bet kokie plėtros ir infrastruktūros gerinimo darbai uoste.

V. Grubliauskas
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių