Klaipėdiečiai apgauti: Vyriausybė pritarė Girulių miško naikinimui

Reklama baigsis po sek.

Praėjusį penktadienį į uostamiestį atvykusį LR susisiekimo viceministrą G. Mažeiką pasitiko minia klaipėdiečių, nepritariančių Pauosčio geležinkelio mazgo rekonstrukcijai, kuri pareikalautų kelių dešimčių hektarų Girulių miško. Uostamiesčio gyventojai bei kai kurie Seimo nariai tiek raštu, tiek žodžiu prašė, kad tokie užmojai būtų įgyvendinami Kopūstų kaime, siekiant išsaugoti pajūrio plaučiais vadinamą Girulių mišką. Tąsyk G. Mažeika susirinkusiems žmonėms žadėjo, kad bus svarstomos visos alternatyvos, kad galbūt šio klausimo svarstymo medžiagoje, dokumentuose nebuvo aiškiai išdėstytos kitos galimos vietovės geležinkelio mazgui. Buvo gražiai žadėta projektą pakoreguoti. Deja, nei vienas iš šių pažadų nebuvo įgyvendintas. Šiandien vykusiame LR Vyriausybės posėdyje klausimas, galima sakyti, net nebuvo svarstomas, – ministrui pirmininkui Sauliui Skverneliui pakako tik perskaityti projekto pavadinimą ir Girulių miško naikinimui buvo vienbalsiai pritarta.

Toks sprendimas nenustebino aktyviausiai dėl Girulių miško naikinimo kovojančios Klaipėdos bendruomenių asociacijos.

„Susisiekimo viceministras akivaizdžiai penktadienį melavo. Žadėjo atnaujinti dokumentus, praplėsti ribas, tai buvo akivaizdžiai netiesa. Visa tai nepadaryta. To buvo galima tikėtis. Nėra parodyta nei Kopūstų kaimo, nei jokių Dovilų ar kitų vietų. Viskas lieka kaip ir buvo, reiškia, ta manevrinė stotis bus perkeliama į Girulius, o vėliau terminalas bus vystomas ten, kur stotis”, – teigė G. Ramašauskas, KBA valdybos pirmininkas.

Viltis – aktyvūs klaipėdiečiai

Tai nereiškia, kad dabar ryt, poryt visi sulėks su kirviais kirsti tuos medžius. Dabar bus pradedami rengti planai. Šiame procese visos viltys dedamos į klaipėdiečių vieningą kovą. Dabar svarbu sudaryti komandą ir aktyviai, vieningai sekti kiekvieną Vyriausybės, susisiekimo ministerijos žingsnį.

„Jeigu mes, klaipėdiečiai, sugebėsime prisitraukti į pagalbą visas politines partijas, kad palaikytų mūsų poziciją, jeigu kažkokiu stebuklingu būdu sugebėtume šiuo klausimu pakeisti ir savivaldybės poziciją, mes tada galėtume aktyviai dalyvauti visuose planavimo etapuose. Jeigu mes seksime šito projekto procesus, akylai žiūrėsime kiekvieną žodį, kablelį, įdėmiai skaitysime poveikio aplinkai vertinimo procedūrų dokumentus, jeigu mes įrodysime, kad būtina skirti PAV, aš manau tada mums pavyks įrodyti, koks juokingas argumentas sutaupyti daugiau nei 400 tonų kuro per metus vietoj to, kad išsaugotų Girulių mišką”, – teigė G. Ramašauskas.

Iškirsti gali tekti daugiau nei 30 hektarų miško

Kol kas susisiekimo ministerija ir vyriausybė neatskleidžia tikslaus geležinkelio mazgo rekonstrukcijai reikalingo miško ploto. Iš pradžių buvo planuota iškirsti 50 hektarų, vėliau skaičius sumažintas iki 30. Klaipėdos bendruomenių asociacijos valdybos pirmininko Gintaro Ramašausko teigimu, iškertamas plotas gali būti kur kas didesnis.

„Dabar jie sako 30 hektarų, bet logiškai mąstant, tokio ploto tik stočiai užteks, o šalia jos juk turės įrengti terminalus, konteinerių sandėliavimo aikšteles, tai čia didžiulė infrastruktūra. Nežinia, ar jie sutilps į 100 hektarų, ar ne. Dabar labai svarbu visiems klaipėdiečiams sutelkti vieningas jėgas bendram tikslui. Žmonės gali ir turi tai padaryti”, – G. Ramašauskas.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių