Per dieną į ligoninę atvyksta 2-4 paspirtuku susižaloję vaikai

Reklama baigsis po sek.

Antradienį visą Klaipėdos miesto bei rajono bendruomenę sukrėtė kraupios avarijos baigtis – minėdamas „Dieną be automobilio” keturiolikmetis į mokyklą vyko elektriniu paspirtuku. Susidūrus su automobiliu, nepilnametis įvykio vietoje žuvo. Kas kaltas dėl avarijos, kol kas vis dar aiškinamasi, atliekamas ikiteisminis tyrimas. Pirminiais duomenimis, vaikas šalmo nedėvėjo. Ar ši apsaugos priemonė būtų išgelbėjusi gyvybę, kol kas atsakyti sunku. Tyrimą atliekantys pareigūnai turi priekyje stovėjusio automobilio vaizdo registratoriumi užfiksuotą medžiagą, kurioje matomos įvykio aplinkybės. Neslepiama, kad ateityje tai galėtų pasitarnauti tiek vaikams, tiek tėvams, kaip pamokanti, edukacinė medžiaga. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika ne kartą žiniasklaidos atstovams yra teigęs, kad elektriniais paspirtukais lakstantys nepilnamečiai yra nemenkas iššūkis. Tačiau skaudžiausia tai, jog atžaloms nupirkdami ekologišką transporto priemonę, suaugusieji dažnai pamiršta pasirūpinti saugiu jų naudojimusi – primygtinai reikalauti dėvėti visas reikalingas apsaugos priemones, žinoti kelių eismo taisykles. Netrukus po įvykio, kai kurios uostamiesčio švietimo įstaigos savo socialiniuose tinkluose ėmė dalintis mokomąja medžiaga, kurioje aiškiai išdėstyti saugaus elgesio reikalavimai kelyje, vairuojant dviratę transporto priemonę.

Didėjantį dėl elektrinių paspirtukų įvairias traumas patiriančių vaikų skaičių fiksuoja ir medikai. VšĮ „Klaipėdos vaikų ligoninės” traumatologai neslepia, kad pastaruoju metu dėl itin išaugusio elektrinių paspirtukų naudojimo kartu daugėja ir vaikų, patiriančių sunkias politraumas atvejų. Nors atskirai šių diagnozių statistika nėra vedama, įstaigos traumatologai akcentuoja, kad šią vasarą, esant geram, saulėtam orui, per dieną į ligoninę atgabenami 2-4 susižaloję vaikai. Jeigu oro sąlygos prastesnės, atvejų skaičius sumažėja, tačiau retai kada pasiekia nulį. Medikų teigimu, visi sužeidimai patiriami, nes vaikai važinėja be šalmų ir kitų apsaugos priemonių, todėl dažniausiai tenka diagnozuoti galvos, visų galūnių daugybinius sužeidimus ar net lūžius. Šiek tiek mažiau susižalojimų fiksuojama dviračiais važinėjančių vaikų. Pasak Klaipėdos vaikų ligoninės traumatologų, šią vasarą fiksuojamas dažniausiai patiriamų traumų priežasčių trejetukas: pirmoje vietoje – elektriniai paspirtukai, antroje – batutai, trečioje – dviračiai.

„Taisyklės mini, asmenys iki 18 metų, nepilnamečiai – privalo dėvėti šalmą, ar paspirtuku, ar dviratį mintų ir visiškai nesvarbu, kokiais keliais važiuoja. Elektrinis paspirtukas priskiriamas prie dviračio sąvokos, jis apima dviračio kategoriją, todėl paspirtukininkai turi vadovautis, kas parašyta Kelių eismo taisyklėse dviračių vairuotojų reikalavimuose. Jei vaikas išvyksta į viešąjį eismą, iš namų kiemo išmina į bet kokios kategorijos gatvę, jis privalo dėvėti šalmą. Pabrėšiu tai, kad Kelių eismo taisyklėse pasakyta, kad nuo 14 metų gali savarankiškai minti gatvėmis. Vadinasi, jei mina ar važiuoja paspirtuku vaikas jaunesnis, negali be tėvų minti miesto gatvėmis, šaligatviais ar už savo gyvenamosios teritorijos ribų net ir iki artimiausio prekybos centro, jis negali savarankiškai išvažiuoti. Atsiranda atsakomybė tėvams. Tėvai turi rūpintis, kad neišvažiuotų ir nedalyvautų eisme savarankiškai. Privalo būti su tėvais, minti su jų priežiūra”, – teigė KAVPK Kelių policijos tarnybos viršininkas M. Džermeika.

Važiuojant pėsčiųjų taku negalima viršyti Kelių eismo taisyklėse nustatyto 3-7 km/val. greičio. Tai spartaus ėjimo greitis. Paspirtuko vairuotojas turi saugotis ir užtikrinti saugumą, pėsčiasis turi pirmumą pėsčiųjų take, taigi, dviračio, paspirtuko vairuotojas neįgauna pirmumo teisės elgtis pėsčiųjų take, turi nulipti ir praleisti.

Tiek medikai, tiek policijos pareigūnai prašo visuomenės atsakingumo. Neleisti vaikams važinėti elektriniais paspirtukais be apsaugos priemonių, prieš išleidžiant į eismą, įsitikinti, kad vaikas žino kelių eismo taisykles ir kelionę įveiks saugiai. Primenama, kad iki 14 metų jaunuolis vienas eisme dalyvauti negali, jam būtina suaugusiųjų palyda.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių