Spūstys Klaipėdoje tęsis dar mažiausiai du mėnesius

Reklama baigsis po sek.

Prasidėjus naujiems mokslo metams klaipėdiečiai susidūrė su įsisenėjusia spūsčių problema. Kelionė į darbą ar mokyklą kartais užtrunka net tris kartus ilgiau nei įprastai. Spūsčių priežastys įvairios: mokslo metai, uostamiesčio gatvėse vykdomi kelio remonto darbai, didėjantis atvykstančių iš priemiesčių transporto priemonių skaičius. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius neslepia, kad didžiąsias spūstis mieste dar teks pakęsti apie du mėnesius, tačiau transporto priemonių didesnio pralaidumo įvažiavime į uostamiestį iš priemiesčių – nežadama.

Didžiausios spūstys ties įvažiavimais į miestą

Pagrindinę problemą mes matome – naujasis įsikūręs mikrorajonas Sendvario seniūnija. Joje gyvena virš 50 tūkst. gyventojų, aš juos vadinu miestiečiais, nes tai tie patys gyventojai, tik išsikėlė gyventi į privačius namus. Tačiau jų socialinis gyvenimas, – darbas, užimtumas, vaikų ugdymo įstaigos yra būtent Klaipėdoje. Tad prasidėjus mokslo metams kontaktiniu būdu, natūralu, transporto priemonių skaičius išaugo, ko pasekoje dalyje įvažiavimų turime ir spūstis. Iš esmės mes turbūt grįžome į savo įprastinio didmiesčio ritmo sąlygas. Jas galbūt buvome pamiršę, kuomet mokslo metai vyko nuotoliniu būdu“, – teigė KAVPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.

Pagrindine problema išlieka įvažiavimai į Klaipėdos miestą iš priemiesčių, didžiausios spūstys piko metu fiksuojamos Liepų gatvėje, kuria į uostamiestį atvyksta iš naujųjų mirkorajonų gyventojai. Tikėtina, kad prie to prisideda ir fiksuojami kur kas didesni transporto priemonių įsigijimo kiekiai. Vien per pastaruosius dvidešimt mėnesių „Regitros“ duomenimis, automobilius įsigijo daugiau nei 4000 klaipėdiečių ir daugiau nei 3500 rajono gyventojų. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius G. Neniškis neslepia, kad artimiausiu metu eismo pralaidumo šiame ruože didinimo tikėtis neįmanoma, kadangi naujai kuriamuose gyvenamųjų individualių namų kvartaluose tinkamai neapgalvota ir neįrengta reikalinga infrastruktūra.

Situacija iš tiesų labai sudėtinga, čia, ko gero, reikėtų atvirai žmonėms pasakyti, kad tie, kurie keliasi gyventi į kitą miesto pusę – Slengiai, Radailiai, visa šita kryptis, kur gyventojų kasmet daugėja tūkstančiais, kažkokio greito recepto jiems nėra. Situacija tokia, kad statomi gyvenamieji namai, bet nekuriama infrastruktūra – gatvės, dviračių takai. Neatsiranda jokių socialinės infrastruktūros objektų, kad visas srautas, kuris rytinio piko metu pasiskaidytų ir važiuotų į kitą pusę, o ne į miesto. Tai jeigu nebus atliekami jokie infrastruktūriniai sprendiniai, ta situacija nepasikeis ir ji tik sunkės. Čia reikia būti atviriems. Žmonės, kurie keliasi ten gyventi, tiesiog turės prisitaikyti, arba išvažiuoti anksčiau, ar vėliau, kad nepataikytų į pikines valandas. Labai gaila, kad planuojant priemiestines teritorijas, nebuvo pagalvota apie tokius dalykus, nebuvo atkreipiamas dėmesys, ir gyventojai tampa situacijos įkaitais“, – G. Neniškis.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko teigimu, Saugaus eismo komisijai jau teikiami siūlymai dėl įvažiavimų į mokyklų teritorijas galimų rekonstrukcijų, siekiant įrengti „kišenes“, įvažas į mokyklą vaikus atvežančioms transporto priemonėms. Tokiu būdu, netrikdant eismo automobilis sustotų ir vaikas galėtų saugiai iš jo išlipti. Taip pat ne kartą policijos pareigūnai posėdžių susitikimų metu yra teikę siūlymus savivaldybės administracijai, kad ši pavaldžioms įstaigoms ar didesnėms privačioms įmonėms rekomenduotų taikyti skirtingą darbo, ugdymo pradžios laiką.

Įsivaizduokim, jeigu yra didelė įmonė, įstaiga, kurią sudaro apie 400 bendruomenės narių, ir jos darbo pradžia ne 8 valanda, o bent pusvalandžiu vėlesnė, automatiškai mes piko metu 400 automobilių jau nebeturėtume“, – M. Džermeika.

Didieji eismo ribojimai tęsis apie 2 mėnesius

Šiuo metu Klaipėdos mieste remontuojama Liepų gatvėje kelio danga, lygiagrečiai vyksta Baltijos pr. – Vilniaus plento – Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcija į estakadą. Pasak uostamiesčio savivaldybės administracijos vadovo, darbai kai kurie nors ir vėluoja, tačiau tęsiami, kantrybės vairuotojams prireiks dar apie porą mėnesių.

Labai gaila, kad du projektai, kuriuos mes planavome padaryti iki rugsėjo pirmosios, užsitęsė. Tai Liepų gatvės sankryžos su Arimų gatve remontas, jis turėtų pasibaigti šią savaitę, paskutiniai asfalto dangos darbai turėtų pasibaigti, tačiau didelio eismo pralaidumo tai nesuteiks. Daug gyventojų keliasi gyventi į Arimų gatvę, tiesiog vengiant nelaimių, ten bus įrengtas šviesoforas, tai šioje vietoje pralaidumas nepadidės, nes ne ta paskirtis.

Miestiečiai su didžiausiomis problemomis susiduria Šilutės plente dėl rekonstrukcijos. Dabar atliekami paskutiniai ir patys sudėtingiausi pertvarkos darbai, įrenginėjamos požeminės perėjos ir panašiai. Šie eismo ribojimai, eismo uždarymas tęsis dar apie porą mėnesių ir tai bus paskutinis eismo uždarymas vykdant estakados rekonstrukciją. Po jo situacija klaipėdiečiams, vykstantiems šiaurė-pietūs tikrai pagerės. Deja, bet ties įvažiavimasi situacija nepasikeis, neįmanoma sutalpinti tokio srauto transporto priemonių“, – G. Neniškis.

Netrukus prasidės intensyvūs darbai ir Herkaus Manto gatvėje, kur bus tvarkoma avarinės būklės apsauginė siena. Darbai užsitęsė dėl poreikio viešojo pirkimo konkursą organizuoti net tris kartus. Planuojama, kad rekonstrukcija tęsis apie pusantro mėnesio, kuomet prireiks eismo ribojimų. Darbai prasidės už savaitės – dviejų.

Artimiausiu metu planuojama pradėti darbus ir šviesoforų sureguliavime taip, kad Minijos gatve susidarytų „žaliasis koridorius“, įrenginiai fiksuos transporto priemonių srautus ir gebės duoti signalus, kad magistralėje šiaurė-pietūs suformuotų reikiamus signalus.

Šiais metais planuojama padaryti pusę šios išmanios magistralės, jeigu pavyks iki Dubysos gatvės, Baltijos prospekto. Dedami detektoriai, kurie informuoja, ar yra laukiančių automobilių, ar ne. Darbai prasidėję, reikia iš esmės visas sankryžas pertvarkyti. Tai po šių darbų eismo pralaidumas šiame ruože tikrai pagerės“, – savivaldybės administracijos direktorius.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių