Uosto direkcijos naujas vadovas interesų konflikto neįžvelgia

Reklama baigsis po sek.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija po beveik vienerių metų pertraukos turi naują vadovą. Juo tapo Algis Latakas. Jis šioms pareigoms organizuotame konkurse įveikė net 12 kandidatų. Praėjusią savaitę patvirtinta, kad tarnybos patikrino A. Latako kandidatūrą, jam suteiktas leidimas dirbti su slapta informacija. Tiek visuomenėje, tiek politinėje padangėje pastaruoju metu keliami klausimai, ar skiriant uosto vadovu A. Lataką, visos procedūros buvo atliktos skaidriai.

Ministras: konkurso procedūros buvo atliktos tinkamai

Klaipėdos uosto vadovo konkursą gaubia įtarimai, ar tikrai visos procedūros buvo atliktos skaidriai. Seimo Antikorupcijos komisija, tris kartus prašiusi ir negavusi reikiamų dokumentų, kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydama išnagrinėti ir įvertinti komisijos surinktą medžiagą dėl šio konkurso.

Komisija abejoja dėl kandidatų atrankos komisijos sudarymo, galimai nepakankamos jos narių kvalifikacijos, priimtų sprendimų bei konkurso laimėjusio asmens galimos nuolatinės interesų konflikto situacijos.

Susisiekimo ministerija prašomų dokumentų neteikė, prisidengdama asmens duomenų apsaugos įstatymu. J. Narkevičiaus teigimu, informacija nėra slepiama, tiesiog skirtingai interpretuojami informacijos turinys ir duomenų apsaugos reikalavimai. Be to, ministras Antikorupcijos komisijos tikslą išanalizuoti konkurso procedūrų skaidrumą laiko politikavimu.

„Mes kreipėmės į duomenų apsaugos komisiją, kad ši irgi išaiškintų situaciją. Kad Antikorupcijos komisija kreipėsi į Prokuratūrą, manau, yra gerai. Nustatyta tvarka bus teikiama visa informacija, kokia ji turi būti. Buvo keista, kad komisijos metu nebuvo poreikio nagrinėti tą informaciją, kuri yra pateikta. Manau, kad politikų yra 1 siekis – gal ne tiek išsiaiškinti, kaip iš tiesų buvo, bet kad vyktų politinis procesas“, – J. Narkevičius.

Pasak susisiekimo ministro, konkurso procedūra nebuvo apskųsta, kai tam buvo skirtas terminas, todėl galima teigti, kad uosto direkcijos vadovo paieška ir skyrimas vyko skaidriai. Tačiau tokie teiginiai kelia pagrįstų abejonių, nes 1-2 vietas pagal surinktų balų skaičių skyrė itin minimali riba. A. Latako atžvilgiu lemtingi tapo būtent susisiekimo ministerijos atstovų skirtas didesnis balsų skaičius. J. Narkevičius tokiai situacijai išsamaus atsakymo neturėjo.

„Aš nebuvau komisijos posėdžiuose. Jeigu kam kilo įtarimų, tai buvo nustatytas terminas apskundimui. Galėjo tai padaryti ir analizuoti šitą klausimą. Konkursas įvyko ir šiandien turime rezultatą“, – teigė J. Narkevičius.

A. Latakas galimų interesų konfliktų neįžvelgia

Naujasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas praėjusiais metais, kartu su valstiečių ir žaliųjų sąjunga, dalyvavo savivaldybių tarybų rinkimuose. Jų metu patekti į uostamiesčio išrinktųjų gretas nepavyko, tam pritrūko rinkėjų palaikymo. Tačiau nestigo uosto įmonių finansinės paramos.

Rinkimų kampaniją tuo metu dosniai parėmė uosto direkcijos teritorijoje veikiančių įmonių vadovai, akcininkai. „Valstiečių“ rinkimų kampanijai pernai 17,6 tūkst. eurų paaukojo Birių krovinių terminalo akcininkas Igoris Udovickis ir jo sutuoktinė, 17,6 tūkst. eurų – šio terminalo vadovas Vidmantas Dambrauskas bei 18,7 tūkst. eurų „Kamineros grupės“ savininkas Arūnas Tuma.

Algio Latako teigimu, šios, prieš metus susiklosčiusios aplinkybės neturės jokios įtakos priimamiems sprendimas, todėl neketina nusišalinti nuo svarstomų klausimų.

„Taip, mes dalyvavom rinkimuose. Buvo atlikta analizė, man teko rašyti daug pareiškimų ir pasiaiškinimų šiuo klausimu, ir šiandien nematau jokio konflikto priimant sprendimus, liečiančius uosto direkciją ir uosto naudotojus. Mes jokių ryšių  – piniginių, verslo, draugystės – su šitais žmonėmis neturim“, – teigė naujasis uosto direkcijos vadovas.

Pašnekovas taip pat nemano, kad laimėti konkursą jam galėjo padėti draugystė su valstiečių ir žaliųjų sąjunga praėjusiuose savivaldybių tarybų rinkimuose. A. Latako teigimu, politinė priklausomybė norint užimti aukštas pareigas buvo būtina nebent sovietiniais laikais, bet ne dabar.

„Konkurso metu man toks klausimas nebuvo iškeltas, ar aš priklausau kažkam, ar ne“, – A. Latakas.

Naujasis vadovas sieks geresnių miesto ir uosto santykių

Nuo šiandien oficialiai naujas pareigas pradėjęs eiti Algis Latakas neslėpė, kad vadovauti uosto direkcijai atėjo ne pačiu geriausiu metu. Dėl pasaulyje siaučiančios koronaviruso pandemijos sumažėjo uosto krova, tad artimiausiu metu bus siekiama išanalizuoti esamą situaciją ir rasti sprendimų išlikti konkurencingais su kitomis šalimis.

„Iššūkių daug, patvirtintas uosto bendrasis planas, reikia investuoti lėšas, o šitie procesai nevyksta taip greitai. Juo reikia išdirbti, patobulinti ir įgyvendinti. Reikia daryti vidaus ir išorės analizes, kad krova kuo greičiau atsistatytų, reikia viską pasverti, kad uostas judėtų toliau“, – A. Latakas.

Keliamų tikslų, užduočių sąraše naujasis vadovas įvardino ir aplinkosaugos problemų sprendimų ieškojimus, taip pat, santykių tarp uosto ir miesto gerinimą. Pastarojo uždavinio įgyvendinimui iš pradžių bus siekiama produktyvių diskusijų.

„Planuosim diskusijas, susitikimus su miesto vadovais, su bendruomenėmis. Aš nesuprantu, kaip galime tuos du dalykus – uostą ir miestą – laikyti atskirais. Tai yra uostas mieste. Žmonės, kurie gyvena Klaipėdoje, dirba uoste. Uostas duoda naudą ne tik Lietuvai, bet ir Klaipėdai – investuojama į infrastruktūrą. Situacija sudėtinga, reikia ją spręsti, ieškoti alternatyvų kur, ką ir kaip krauti, kokias naujas technologijas panaudoti. Visi turi diskutuoti ir rūpintis šiais klausimais. Visi dalykai, kurie yra pamatuojami, yra įgyvendinami“, – A. Latakas.

Naujasis uosto direkcijos vadovas neslėpė neplanuojantis kardinalių pokyčių, kol kas sieks užtikrinti veiklos tęstinumą.

„Remiuosi taisykle nedaryti staigių judesių, pirmiausia, kaip ir suprantame, vadovas atėjęs turi įsigilinti į procesus, kurie vyksta, visas funkcijas pasižiūrėti, kas yra keistina, ar turime tam resursų, ir atlikti pokyčius“, – teigė A. Latakas. 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Daugiau straipsnių